sobota 11. května 2013

Hrstková polévka


Když jsem se dnes vrátila z dovolené v nádherných Jižních Čechách, tak jsem potřebovala narychlo uvařit něco, co by nás během vybalování, praní a zabezpečování chodu domácnosti zasytilo. V lednici prázdno a tak jsem se rozhodla uvařit klasiku - hrstkovou polévku. Suroviny na ni mám doma vždycky. Sice je to spíše zimní polévka, ale venku se hodně ochladilo, takže přišla vhod i teď na jaře. A co víc, mohla jsem ji obohatit o jarní bylinky jako je kopřiva a "opoňka" neboli popenec. 

Jak už sám název polévky napovídá, tahle polévka se vaří pomocí hrstí a patří do ní  hrst od všeho co doma najdete. Základem jsou luštěniny, kořenová zelenina, česnek a majoránka,




Co jsem měla doma já?

Od všeho hrst: krupky, zelená a červená čočka, pohanka, brambory,sušené houby, mrkev, řapíkatý celer, kopřivy, popenec,  petrželka
4 stroužky česneku
lžíce sádla
mouka
majoránka
sůl, pepř

Krupky, zelenou čočku a pohanku propláchněte a dejte vařit do vody, kterou trochu osolte. Po asi 10 minutách přidejte na kostičky nakrájené brambory, na kolečka nakrájenou mrkev, celer a dopředu namočené houby i s vodou. Vedle v rendlíku si připravte ze sádla a mouky jíšku, kterou do polévky zavařte. Po dalších asi 5 minutách vaření přidejte červenou čočku, 2 na plátky nakrájené česnekové stroužky a nasekané bylinky. Polévku osolte a opepřete. Nakonec přidejte 2 rozetřené stroužky česneku a v dlani rozemnutou malou hrstku majoránky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když tady zanecháte váš komentář. Máte nějaký nápad, co by jste chtěli vyzkoušet, nebo potřebujete s něčím poradit? Sem s tím!