pátek 30. ledna 2015

Blogerova krize

Tak to přišlo i na mě. Prostě tvůrčí krize. Asi to zažije každý, kdo se něčemu věnuje. Do hlavy se vkrade myšlenka, nenápadně jako jezinka, která nejdříve strčí jen dva prstíčky, pak ruku a nakonec sedí u nás u stolu a už jede. Zajímá to vůbec někoho? Ty fotky poslední dobou teda nic moc. Kolik takových blogů existuje? A kolik existuje o mnoho přínosnějších, zajímavějších, hezčích? Až zůstane jen jedna otázka, která visí ve vzduchu jako Zeppelin. Má to vůbec cenu?


Od listopadu jsem nenapsala žádný příspěvek. Ne z důvodu, že bych vůbec nevařila nebo nevařila něco zajímavého. Naštěstí chuť do vaření ta mě snad nepřejde nikdy. Důvodem je to, že jsem pokaždé přemýšlela, jestli ten recept bude někoho zajímat. Stalo se mi to, že jsem neviděla v mém vaření nic zvláštního, nic čím bych mohla obohatit něčí kuchařské dovednosti. Kdo chce ještě číst o tom jak udělat skvělou pizzu, sushi, hovězí na víně nebo francouzskou cibulačku. Připadalo mi že nevařím nic, o čem by už nebylo psáno stokrát. Pokaždé jsem jídlo nafotila, v hlavě sesumírovala co budu psát a pak nenapsala. No a když se nic nedělo, svět se nezbláznil, Země se nepřestala otáčet, když jsem nenapsala žádný článek, nějak bylo pro mě čím dál těžší zase něco napsat. Když si prohlížím ty skvělé blogy ostatních food blogerů, jak jsou sofistikované a překypují fotografiemi jako od profesionálů, cítím se tak nějak nešikovně a male. Na co ten můj blog vůbec je? Má vůbec pro někoho nějakou přidanou hodnotu? Tak jsem toho prostě nechala.

Jenže jsem tvor tvořivý a to občasné psaní receptů mi docela chybí. 
Byla jsem z toho tak trochu smutná, tak jsem se se svým trápením svěřila svému milému. Dostalo se povzbuzení a taky jsem dostala velice elementární radu. Mám si prý ten blog psát sama pro sebe. Nemám myslet na to, kdo to čte a jestli se to někomu líbí. Prý si to lidi nějak přeberou a když ne nevadí. Prostě si mám pro radost shromažďovat své recepty, zkušenosti, poznatky. Přidávat fotky, které mě baví vytvářet a prostě sem dávat všechno co dělám, nehledě na ostatní. Nemám tady dávat jen to co sama vymyslím, ale i recepty známé  a léty ověřené. No a samozřejmě i ty co třeba vyzkouším poprvé a už se k nim nikdy nevrátím. Prostě si to dělat podle toho jak se to líbí mě, jak to cítím a ne podle toho,  jak by se to líbilo někomu jinému. Jednoduché co? No někdy nám ego nedovolí připustit si, že si z nás všichni prostě nesednou na zadek a nebudou nás vynášet do výšin. Pořád jsem čekala na nějakou odezvu, na to že se mé recepty budou někomu líbit a že podle nich někdo bude vařit. Že to má pro někoho cenu. Dokonce jsem i nějaké pochválení obdržela, většinou ale od rodiny nebo kamarádů a to se nemůže až tak počítat, že ano. Neříkají to jenom aby mě potěšili? Nějak jsem zapomněla, že to má mít cenu hlavně pro mě.
Každopádně jsem rozhodnutá tuto krizi překonat a pokračovat, lépe, radostněji a hlavně pro sebe!
Díky ti Honzí a tak všem díky za přízeň, ale od teď tu přízeň čekám hlavně sama od sebe.




9 komentářů:

  1. Tímhle si asi projde každý, a pravda je, že všechno dobré už bylo vymyšlené. Ale to přece nevadí!:-) Psát pro sebe je prima nápad, proč neudělat radost sobě? Mám to taky tak. A to jsem blog začala psát, jako kuchařku pro svou dceru, která je dobrá v mnoha věcech, leč vaření mezi ně opravdu, ale opravdu nepatří.:-))) Někdy jde psaní samo, někdy ne, někdy zas není čas..a pak mi někdo řekne, že nějaký recept byl fajn a to je fajn!:-)) Držte se, mně tedy děláte radost!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za ta milá slova. Už píšu nový článek a baví mě to.

      Vymazat
  2. Přééésně, taky to znám ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Přééésně, taky to znám ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Nene, jen pekne pis dal! Nebyt Rendliku, nebylo by, tedy krome jineho, ani vanocni prani ve schrance... ;-) K&L

    OdpovědětVymazat
  5. Nestihuj a vař a piš :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Lucinko máš to tady moc pěkné a můžu potvrdit, že vše publikované je na živo ještě lepší... Tví čtenáři jsou nejspíše plaší anebo vše jdou hned po publikaci zkoušet uvařit a pak zapomínají komentovat ;-)

    @K&L: vy ostudy nám chybíte do naši sbírky nejvzácnějších návštěv, tak to koukejte napravit ať o vás Lucka může napsat. Mohla by udělat třeba krupicovou kaši nebo něco od pana Ladislava Hrušky.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc všem díky za podporu :) !
    Budu se snažit nestíhovat, ale to neznamená, že to nikdo nečte :DDD.

    OdpovědětVymazat
  8. trošku oneskorene, ale predsa som si prečítala o tvojej blogerskej kríze. neboj, každý z nás ju občas máva (niektorí viackrát ako ja :D), ale tvoj milý ti dal veľmi dobrú radu :) treba písať od srdca, o tom, čo sa ti páči a ver tomu, že sa nájde mnoho ľudí, ktorým sa bude páčiť to isté čo tebe :) ver tomu, že častokrát ich kuchyňa rozvoniava tvojimi receptami, len ty o tom žiaľ nevieš. ale určite to tak je :) želám všetko dobré!

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když tady zanecháte váš komentář. Máte nějaký nápad, co by jste chtěli vyzkoušet, nebo potřebujete s něčím poradit? Sem s tím!