sobota 21. září 2013

Podzime vítej!

Už moje oblíbená postavička z dětských komiksů Barbánek říkal (raději jsem upustila od "jak pravil klasik"): " Podzim, ten já mám nejradši". I když to říkal u každého ročního období a já to mám podobně, že mám všechny období ráda, podzim má přece jenom své zvláštní magické kouzlo. Jakoby něco neuchopitelného viselo ve vzduchu. Příroda se pomalu chystá ke svému spánku a země, která nám před malou chvílí dávala plnou náručí své plody se začíná uzavírat do sebe. Na rozloučenou nám ještě nakreslí krásné barevné obrazy a půjde spát.

I chutě podzimu vnímám především zemitě a jako oslavu jeho příchodu jsem jeden takový zemitý pokrm uvařila. Takže vítej podzime, je nám potěšením!




Bramborový salát s červenou řepou a pečené houbové řízky


Budete potřebovat:

2 střední červené řepy
800g brambor typu A
1 střední cibule
2 jablka
2 lžíce hruškového octa (nebo jablečného)
2 lžíce vinného octa
1 stroužek česneku
1 lžíce řepkového oleje
4 kyselé okurky
sůl, pepř

Postup:

Dáme vařit červenou řepu. Mějte na paměti, že řepa se vaří poměrně dlouho tedy 1-2 hodiny, podle velikosti. Mezitím si nachystejte větší mísu do které pak budete salát připravovat. Oloupejte si jablka, zbavte je jadřinců, nakrájejte na cca 1 cm velké kostky a dejte je do mísy. Okurky nakrájejte na tenčí kolečka a ak si oloupejte cibuli a česnek. Cibuli nakrájejte nadrobno a česnek utřete. Vše dejte do mísy. Na posledních 20 minut přidejte k řepě očištěné brambory ve slupce. Jakmile jsou brambory i řepa měkké, slijte je a nechejte vychladnout, tak aby jste byli schopni je dále zpracovat. Poté je oloupejte a nakrájejte na kousky cca 2 cm velké a řepu na 1 cm velké kousky. Brambory dejte do mísy. Přidejte octy, olej, sůl, pepř a důkladně promíchejte se všemi ingrediencemi. V tuto chvíli můžete do salátu ještě podle chuti přidat 2 lžíce zakysané smetany nebo majonézy, ale tento krok můžete vynechat. Nakonec přidejte červenou řepu a ještě promíchejte. Nechejte salát chvilku odležet a podávejte ho, pokud možno ještě vlažný.

Pečené houbové řízky

K tomuto receptu mě inspirovala paní Alena z blogu Pohodová kuchyně. Takže tímto díky. Jde o recept na klasické smažené houbové řízky, ovšem místo smažení se pečou v troubě. Recept jsem malilinko pozměnila a zde je:

Budete potřebovat:


Klobouky lesních hub pokrájené na cca 1,5 cm plátky
mouku
rozšlehané a osolené vejce
strouhanku
sádlo
pepř a sůl

Postup:


Nachystejte si plech, který vyložte pečícím papírem, který poté důkladně potřete sádlem (lze vynechat). Plátky hub osolíme a opepříme a ihned obalujeme v trojobalu (musíte rychle, jinak se vám díky soli začnou hřiby "potit"). Obalené řízky uložte na plech a dejte do vyhřáté trouby na 220°C. Pečte cca 15 minut dozlatova a podávejte k salátu.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když tady zanecháte váš komentář. Máte nějaký nápad, co by jste chtěli vyzkoušet, nebo potřebujete s něčím poradit? Sem s tím!