neděle 15. března 2015

Pohanka s houbami a sýrem

Pohanku jsem dlouho nejedla. Nejím totiž moc sladké a v mládí jsem se s ní setkala jen ve formě pohankové kaše. Byla to moje trochu noční můra. Ale nechci tu probírat můj počáteční odpor k této potravině, ale naopak vám ukázat, že pohanka dovede být i moc dobrá. Když jsem objevila pohanku naslano (poprvé v Libušíně na Pustevnách), byla jsem opravdu překvapená, jak dobrá pohanka může být. A byla z toho láska na druhý pohled :) Jdou z ní udělat karbanátky, dá se přidat do sekané, zapéct, či připravit jako rizoto. Ve všech těchto formách ji mám moc ráda, i když její vůně a chuť je velice specifická.
Dnes vám představím velice jednoduchou a chutnou variantu a to zapečenou pohanku s houbami a sýrem. Jídlo to sice není moc fotogenické, za to je ale výtečné, jednoduché a zdravé.



Budete potřebovat:

250g pohanky
600ml vývaru 
1 cibule
1 mrkev
pořádnou hrst hub předem namočených ve vlažné vodě
lžíce sádla + na vymazání pekáčku
15 dkg strouhaného sýru ementál
lžíce majoránky
sůl 
pepř

Na sádle zpěňte cibuli a přidejte mrkev nakrájenou na půlkolečka. Osmahněte a přidejte propláchnutou pohanku. Vypněte a přidejte zcezené houby, posolte, popepřete, přidejte rozemnutou majoránku. Vše promíchejte a dejte do zapékací mísy vymazané sádlem. Zarovnejte a zalijte vývarem. Překryjte alobalem a dejte péct do rozehřáté trouby na 180°C na cca půl hodiny. Poté sundejte alobal, posypte sýrem a dejte ještě zapéct sýr.
Podávejte s kyselou okurkou. 

Tip: pokud nemůžete být bez masa, pak k cibuli přidejte na kostičky nakrájenou slaninu nebo klobásku. Houby můžete použít i čerstvé.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když tady zanecháte váš komentář. Máte nějaký nápad, co by jste chtěli vyzkoušet, nebo potřebujete s něčím poradit? Sem s tím!