pondělí 4. ledna 2016

Jemný kuskus s lahodnou panenkou

Svátky jsou za námi a před námi je jistě skvělý a chutný nový rok 2016. Všem svým příznivcům i náhodným čtenářům přeji jen to nejlepší, hlavně zdraví, lásku a spoustu kulinářských zážitků.
Zároveň moc děkuji za přízeň. Cením si každého komentáře, pochvaly i kritiky. 
Chvilku jsem měla pauzu ve psaní, protože jsem připravovala vše na svátky a hostila rodinu a přátele a vůbec neměla čas. Ale neustále jsem na to psaní myslela a už mě svrběla ruka. Zároveň jsem špekulovala, co by se dalo zlepšit a čím vás potěšit. Rozhodla jsem se přidávat kromě svých receptů i více originálních receptů klasických kuchyní, receptů jiných kuchařů, které jsem vyzkoušela, tipů na produkty, kuchyňské pomocníky a kuchařky. Snad vás to potěší a bude to pro vás zajímavé a bude se vám i nadále na Rendlíku líbit a svou přízeň mi zachováte. Dnešní příspěvek bude ještě klasický, tedy recept, který jsem vytvořila já.
Jde o naprostou rychlovku s nádechem orientu, která je zároveň lehká a troufám si říct, že i dietní. A to se teď po jídelních orgiích určitě počítá.




Pro 4 osoby si připravte:

Na kuskus:

1,5 hrnku kuskusu 
3 hrnky silného vývaru (nejlépe slepičího nebo kuřecího - v krizi použijte kvalitní bujón)
3 lžíce nakládaných sušených rajčat nasekaných 
1,5 lžíce oleje z nakládaných rajčat

Na panenku:

cca 3/4 kg panenky v celku
1,5 lžíce medu
lžička uzené papriky
lžička drceného římského kmínu
lžíce hrubozrnné hořčice
1/2 lžičky kajenského pepře
1 lžička sušeného koriandru
lžíce olivového oleje
sůl a pepř

Nejdříve si připravte panenku. Očistěte ji a osolte a opepřete ze všech stran.
Rozpalte pánev a přidejte olivový olej. Panenku ze všech stran opečte. Mezitím co se opéká panenka, smíchejte v míse med, papriku, kmín, hořčici, kajenský pepř, koriandr a 2 lžíce vody. Vše pořádně promíchejte metličkou. Jakmile je panenka opečená dejte ji do marinády a pořádně ji v ní obalte. Rozpalte si troubu na 170°C. Jakmile je trouba rozpálená (maso se mezitím chvilku marinovalo), dejte do trouby pekáček s pečícím papírem a rozehřejte ho. Pak do něho vložte panenku a pečte cca 15-20 minut podle velikosti panenky. Já používám kuchyňský teploměr a panenku máme rádi když má cca 65°C. 
Mezitím, co se peče panenka, si připravte kuskus.
Ten nasypte do mísy, promíchejte s rajčaty a olejem. Uveďte k varu vývar a kuskus zalijte. Přiklopte talířem a nechejte odležet.
Když je hotová panenka, vytáhněte ji z pekáčku na dřevěné prkýnko a nechejte odležet asi 10 minut.
Kuskus načechrejte vidličkou a podávejte s panenkou nakrájenou na tenčí plátky.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když tady zanecháte váš komentář. Máte nějaký nápad, co by jste chtěli vyzkoušet, nebo potřebujete s něčím poradit? Sem s tím!