čtvrtek 30. června 2016

Kyselá koprová polévka s hlívou

Tento recept je inspirován krkonošskou polévkou známou jako "Zalítačka". Je to taková trochu ošizená kulajda, kterou mám fakt ráda a chtěla jsem vyzkoušet něco podobného a krajového abych si rozšířila repertoár a hlavně využít hlívu v takovéto polévce. Každopádně je výborná, originálně se do ní používají normální houby z lesa místo hlívy.
Kdysi jsem na tento recept někde narazila, zapamatovala si jméno a zhruba přípravu, ale už nevím kde jsem na ni narazila a ani strejda google nepomohl. Nikoho v Krkonoších neznám, abych si recept ověřila a ani jsem v těchto končinách dlouho nebyla, že bych se zeptala. Takže pokud máte někdo originální recept na Zalítačku, tak budu ráda, když se s ním podělíte.


Budete potřebovat:

cca 350g hlívy pokrájené na klínky
4 brambory 
kelímek smetany
0,5 litru mléka
1 cibuli
vrchovatá lžička drceného kmínu
velkou hrst posekaného kopru 
2 lžíce hladké mouky
lžíce másla nebo sádla
3 lžíce jemnějšího octu (já použila rakouský hesperiden, pokud nemáte, pak můžete použít vinný, rýžový nebo jablečný)
sůl

Brambory a cibuli nakrájejte na jemno. Do hrnce dejte máslo (sádlo), přidejte cibuli a zlehka ji opečte dosklovata, přidejte houby a ještě spolu s cibulí opékejte. Zalijte mlékem a litrem vody (nebo vývarem) a osolte. Vařte asi 10 minut a přidejte brambory a kmín, pak vařte dalších cca 5 minut. Ve smetaně si rozmíchejte mouku a vlijte ji za stálého míchání přes sítko do polévky. Provařujte na mírném plameni asi 15 minut. Před dovařením ochuťte octem a solí. Přidejte nasekaný kopr a povařte asi minutu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda, když tady zanecháte váš komentář. Máte nějaký nápad, co by jste chtěli vyzkoušet, nebo potřebujete s něčím poradit? Sem s tím!