pátek 1. dubna 2016

Skotská vejce

Po velikonocích přichází obligátní otázka: „Kam s nimi?". Ano řeč je o vařených vejcích z pomlázky, či těch pro které si už nepřišel žádný šmigrustník.
Už jste vyzkoušeli všechny různé saláty, pomazánky a nádivky a pořád jich pár v lednici zbylo? Tak to je skvělá zpráva! Uvařte si skotská vejce, které jak samotný název napovídá, pocházejí ze Skotska a jsou tradičním pokrmem po celých britských ostrovech. Původně se uvařená vejce obalovala v tzv.sausage meat, což je mleté maso vytlačené ze syrových klobásek. Protože čerstvé klobásky jsou na našem trhu celkem špatně k dostání (mimo grilovací sezónu), ukážeme si dnes recept z mletého vepřového masa. Pokud ovšem máte syrové klobásky k dispozici, pak použijte maso z nich. Na skotská vejce jsou sice lepší vejce uvařená na měkko, ale ty natvrdo z pomlázky jsou také fajn.







Budete potřebovat:


4 uvařená vejce
0,5 kg plecka (pokud chcete, můžete přidat i 100 g bůčku)
hrst čerstvé hladkolisté petrželky
2 lžičky mleté červené papriky
1/2 lžičky nastrouhaného muškátového oříšku
1 čerstvé vejce + mouka + strouhanka na obalení (pokud máte doma strouhanku panko, pak použijte tu)
olej na smažení
sůl a pepř


Nejdříve si umelte maso. Dejte do něho nasekané bylinky, papriku, muškátový oříšek, osolte, opepřete a pořádně promíchejte.
Oloupejte vejce a obalte je v mouce (maso na nich bude lépe držet). Pak si v dlani udělejte placku z masové směsi a důkladně v ní vejce obalte.
Pak masovou kouli obalte nejdříve v mouce, pak v rozšlehaném vejci a nakonec ve strouhance.
Do vysoké pánve nalijte alespoň 4 cm oleje a olej rozpalte. Skotská vejce smažte dozlatova na mírnějším plamenu.
Podávejte s brambory.






2 komentáře:

  1. Zdravím, tyto vejce máme rádi a taky pštrosí. V neděli jsem takové masové koule dělala s bramborovou kaší a plnila jsem je kapustičkami. Maso jsem ochutila trošku jinak než na sekanou a to tak že jsem dala méně česneku, nedala jsem cibuli, dala jsem grilovací koření a sedm pepřů. Na pekáči jsem je na rozpáleném sádle ošmahla, přidala nakrájenou velkou cibuli a na plátky spišský párek. Ošmahla do lehce zlatova, podlila řezaným pivkem a přikryla druhým pekáčem. Cca po 3/4 hodině jsem odkryla, upekla kůčičku. Byla to mńamka, tu šťávu s cibulkou a párkem jsem dávala na kaši, kouli rozpůlila na talíři a k tomu okurku. Škoda, že jsem nestihla fotit, zblajzli mi to na to šup.
    Hezký den Adacat

    OdpovědětVymazat
  2. Já moc nejsem na omáčky s uzeninami, ale naplnit sekanou kapustičkami mě láká a asi z toho něco vymyslím. Díky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda, když tady zanecháte váš komentář. Máte nějaký nápad, co by jste chtěli vyzkoušet, nebo potřebujete s něčím poradit? Sem s tím!